Mladí ľudia v Európe žijú v bubline konzumu. Nakupujú, bavia sa a dlho žijú u svojich rodičov. Nákupy sú pre nich úplnou samozrejmosťou, konzum ich baví, nákupné centrá sú ich druhým domovom. Stávajú sa tak ideálnymi zákazníkmi. Milujú novinky, investujú hlavne do seba a svojej zábavy. Firmy, ktoré sa zaoberajú prieskumom trhu, sa pokúšajú viac prenikať do sveta mladých. Zisťujú pritom, že väčšina z nich peniaze má a bez zábran ich utráca. A to je zase dôležité pre obchodníkov, ktorí sa snažia mladým niečo predať.
Na Slovensku prevláda názor, že mladí nemajú peniaze. Opak je pravdou! Odhaduje sa, že zhruba dve tretiny mladých Slovákov, ktorí ešte pokračujú v štúdiu majú pravidelný príjem z brigád alebo zamestnania. Pre obchodníkov je to veľmi zaujímavá skupina zákazníkov. Na rozdiel od svojich predchodcov, dnešná mládež už napríklad nestavia na vrchol svojho snaženia dostať dobré zamestnanie, budovať kariéru a nájsť vhodného partnera pre život.
Chcú síce zarábať veľa peňazí, ale práca ich musí baviť. Veľkú cenu pre nich má tiež voľný čas a možnosť tráviť ho v kruhu partičky priateľov. Obetovať sa práci práve neletí. Zamestnanie neberú príliš vážne a vadilo by im, keby im bránilo v záľubách. Chcú si maximálne užiť a byť v pohode. Ľudia dospievajú skôr a zároveň sa snažia zostať mladí čo najdlhšie – teda hlavne odsunúť zodpovednosť za rodinu, za budovanie domova na čo najneskoršiu dobu.
Kým pre generáciu dnešných štyridsiatnikov bolo symbolom úspechu čo najskôr sa postaviť na vlastné nohy a osamostatniť sa od rodičov, krédo ich nasledovníkov je úplne opačné. Sú pragmatickí a vedia si vypočítať, že vlastné bývanie je drahé. Žijú dlhšie u rodičov, čo však vôbec neznamená, že by boli doma. Cestujú, študujú, to im totiž prináša stále nové skúsenosti a zážitky. Byť hyperaktívny je dnes v móde.