Mozilla sa snaží hanbiť YouTube, aby urobili viac, aby vyriešili svoje početné problémy s algoritmom odporúčaní, z ktorých mnohé môžu viesť používateľov nadol k nebezpečným špirálovitým obsahom.
V rámci novej kampane v oblasti sociálnych médií s názvom #YouTubeRegrets žiada Mozilla ľudí, aby predložili svoje vlastné skúsenosti s pádom odporúčanej králičej diery a diskutovali o tom, ako sa dostali z bodu A do bodu B. Všetko sa deje prostredníctvom dokumentom Google, ktorý zahŕňa málo ďalších informácií o projekte.
„Raz, ráno o druhej, ste hľadali v službe YT dopyt“ Postavili mimozemšťania Stonehenge? „Od tej doby, čo vaše odporúčania na YT nefungujú veľmi dobre: Roswell, Illuminati,“ píše Mozilla.
Technickí kritici, novinári a akademici obviňujú YouTube z toho, že nepodnikli dostatočné kroky na opravu algoritmu odporúčaní. Znepokojenie nad tým, ako mladší používatelia služby YT, vrátane detí, mladistvých a mladých dospelých, získali prístup k obsahu na tejto stránke, viedli k vedeniu spoločnosti vrátane generálnej riaditeľky Susan Wojcicki a hlavného produktového riaditeľa Neala Mohana, ktorí hovorili o zodpovednosti spoločnosti, pokiaľ ide o odporúčanie najuznávanejšie videá na väčšinu predmetov. Nespočetné množstvo správ však zistilo, že ľudia sa ľahko a bez námahy dostanú do siete škodlivého obsahu, ktorú YT často označuje ako hraničnú.
Cieľom Mozilly je využiť zhromaždené skúsenosti ľudí na „nátlak na službu YouTube, je na to aby sa zlepšovali“. Po zhromaždení príbehov ich tím MO privedie na stretnutie s tímom služby, aby „požiadali o seriózne záväzky týkajúce sa riešenia tohto problému.“
Nie je jasné, či to skutočne urobí niečo pre to, aby sa proces služby posunul ďalej – niečo, čo firma opakovane uviedla, že sa zameriava na opravu, ale aspoň jeden bývalý inžinier giganta to vidí ako začiatok.