Rozbehnuté podnikanie už zrejme disponuje svojou nemalou klientelou. O túto klientelu sa treba starať a navyše získavať novú. Ak si predstavíme všetky úkony, ktoré k takémuto kroku treba podstúpiť, pôbobí to priveľmi komplikovane. Aj v tomto prípade však stačí pripojenie na internet, počítač a vhodný program. Všetko uľahčí CRM systém. V tomto systéme máte všetky potrebné funkcie v jednom šikovnom programe.
Customer Relationship Managment (CRM) má v slovenčine význam organizovanie zákazníckych vzťahov a disponuje zaujímavou sadou nástrojov, ktoré nám v spomenutom kroku nadmieru pomôžu veci efektívne zorganizovať bez väčšej námahy. Z nemožného sa stane praktická a prehľadná zábava. Do popredia treba spomenúť automatickú archiváciu kompletnej histórie komunikácie so zákazníkmi, čo je k budovaniu lepšieho servisu a vylepšovaniu služieb nadmieru potrebná pomôcka, ako aj k lepšiemu prehľadu o tom, koho sme už oslovili a čo je podstatnejšie, akú nám zanechal odozvu.
Program CRM je vlastne praktickou evidenciou zákazníkov, ale v podstate ešte niečo viac, nakoľko systém zaznamenáva a následne ukladá komunikáciu. V prípade záujmu o rozšírený balíček budete mať k dispozícii aj účtovníctvo, riadenie výroby, ako aj reporty a rôzne marktetingové nástroje. No aj bez rozšíreného balíka možno povedať, že CRM má tieto plusy:
• Všetky potrebné informácie a nástroje máte zrozumiteľne v jednom programe, tieto informácie a dáta môžete vzájomne zdielať s kolegami, tým pádom vaša činnosť prebieha rýchlejšie a efektívnejšie, no a v neposlednom rade si všímame a plníme dotazy klientely, ako aj nových zákazníkov.
Spomenul som, že i keď je hlavnou úlohou CRM evidencia, dopraje nám i niečo extra. Okrem úlohy evidencie nám umožňuje odosielať a prijímať e-maily, ako aj sledovať objednávky a cenové ponuky. To je rozdiel oproti bežnému evidovaciemu softvéru.