· Cestujeme za pár drobných
Pozoruhodný trend dnešnej doby radikálne narastá: využívanie leteckej dopravy sa stalo neodmysliteľnou súčasťou života čoraz väčšej masy milovníkov cudziny. Hranice Európy nikdy neboli tak otvorenými, destinácie dostupnými a populácia zvedavejšou. Postupom času sa k týmto zreteľne vplyvným faktorom pridáva aj fakt, že letiská po celom svete oblieha množstvo turistov, ceny letov sa postupne znižujú a stávajú sa čoraz dostupnejšími. Cestovný ošiaľ na palube mocných strojov teda rastie, pretožekto z nás si nechá dobrovoľne ujsť víkendový pobyt v Amsterdame, Ríme či Dubline, keď sa samotná letenka hore-dole pohybuje v číslach od 10 do 50 eur?
· Relaxujeme, no zároveň sa vzdelávame
Okrem unikátnej schopnosti človeka, ktorá mu umožňuje nachádzať lacné možnosti prepravy, jeho humánnu podstatu tvorí i ďalšia: vrodená či vypestovaná, ide o schopnosť nasávať poznatky, ktoré sa točia vôkol nás pri každej jednej návšteve nového územia, nového osadenstva, spoločenstva, komunity. Stávame sa tvorcom vlastného príbehu zaplneného fascináciou a údivom, možnosťou posunúť sa vpred a vyzrieť na intelektuálnej úrovni. So zmenou životného štýlu, chvíľkovým oddychom od dobre poznaných ciest a ľudí, sa náš energetický balíček prirodzene dobíja. Stačí byť zvedavý, kráčať s otvorenými očami, načúvať okolitým hlasom, ktoré majú za úlohu oboznámiť nás s krásou poznania. Poznania, ktoré stojí pri zrode našich novátorských pohľadov, názorov, spôsobov. Po príchode z destinácie si ich teda prinesieme až k dverám nášho bytu, a je iba na nás, či sme schopní využiť získané v našom živote; posunúť sa vpred vďaka nadobudnutým vedomostiam, ktoré nás na ceste obohatili, vyformovali.
· Odhaľujeme čarovný odtieň kultúr, miest a zvykov
Mark Twain povedal: „Cestovanie zabíja predsudky, bigotnosť a úzkoprsosť.“ Pointa tejto živej a nespútanej aktivity je teda zreteľná a jasná – človek, za pomoci nadobudnutých vedomostí a zážitkov, začína rozmýšľať odlišne. Je schopný pochopenia druhých, pretože zisťuje, že cudzinec, ktorý má odlišnú farbu pokožky alebo postavenie, nemusí byť terorista či žobrák. Ten človek je v danom momente viac, pretože nás núti počúvať ho a zamýšľať sa nad vypustenými slovami. Čo sa týka nás samých, tu dochádza k impozantnému rozšíreniu obzorov na úrovni mysle a srdca. Áno, mysle, pretože azbuka na reklamných bilbordoch zamestnáva naše oči, rozjíma mozgové závity; stávame sa riešiteľom chaoticky vyzerajúceho dopravného poriadku, no nakoniec uspejeme. A prečo srdce? Jednoducho, scenéria nepoznaného chutí báječne. Vrýva sa do konzistencie nášho hrudného opálu a my sa stávame inšpirovaní jej rafinovaným pôvabom.